HappyColon

Vrei să slăbeşti? Încearcă dieta cu somn

Chiar pot evita kilogramele în plus cu un somn bun? Poate fi lipsa somnului cauza creşterii mele în greutate?

Somnul este mai odihnitor între ora 22 şi ora 2

Somnul este mai odihnitor între ora 22 şi ora 2

Gândeşte-te: dacă nu ai dormit bine sau nu ai dormit de ajuns, este foarte probabil să simţi nevoia unei căni sau mai multor căni de cafea şi a unei prăjituri lângă pentru a avea energie. Mai târziu vei fi foarte tentată să sari peste ora de sport sau plimbarea din parc, iar în drum spre casă să cumperi ceva de mâncare pentru că nu mai ai chef să stai în bucătărie şi să găteşti. Iar seara la culcare te simţi aşa de obosită încât îţi e greu să adormi, iar somnul tău este agitat.

Este un cerc vicios care în timp îţi epuizează sănătatea şi-ţi afectează silueta.

Potrivit specialiştilor este obligatoriu să dormim măcar 6-8 ore pe noapte (ideal 7.5 ore) şi să cuprindem în somnul nostru cât mai mult din intervalul 22.00 – 02.00.

Probabil ai auzit de dietele care recomandă cât mai mult somn. Asta nu înseamnă că vom slăbi proporţional cu orele dormite, ci că riscăm să creştem în greutate sau să nu slăbim, deşi suntem la dietă, dacă nu dormim suficient sau nu dormim bine.

Dacă deja dormi 7.5 ore pe noapte, o altă jumătate de oră de somn nu te va ajuta să pierzi cele 4-5 kilograme suplimentare. Dar dacă somnul tău se rezumă la 5 ore pe noapte, poţi să scapi de kilograme începând să dormi câte 7 ore.

Ar trebui să dormim 7.5 ore pe noapte

Ar trebui să dormim 7.5 ore pe noapte

Există 2 hormoni implicaţi în relaţia directă dintre somn şi greutate: grelina şi leptina. Grelina este hormonul “foamei”, cel care ne spune că e timpul să mâncăm, iar când nu dormim suficient, se secretă mai multă grelină. Leptina este hormonul care îţi spune că e timpul să te opreşti din mâncat, iar în cazul celor care dorm puţin, se secretă mai puţină leptină. Aşa se explică de ce în nopţile pierdute mâncăm câte o pungă mare de chipsuri sau pop corn fără să ne dăm seama.

În plus, metabolismul nostru scade foarte mult când nu dormim suficient, organismul încercând să salveze cât mai multă energie pentru această situaţie de “criză”. Rezultatul este că în lipsa somnului avem tendinţa de a mânca mai mult şi mai prost şi ardem mai puţine calorii.

 

Ce putem face pentru somnul nostru?

 

Pentru început ar trebui să evităm băuturile cu cofeină după-amiaza deoarece ne împiedică să adormim, iar somnul nostru este superficial, de proastă calitate. După ora 2 pm ar trebui consumată doar cafea decofeinizată.

Exerciţiile pot îmbunătăţii calitatea somnului. Dar cât de târziu seara putem face sport? Depinde, fiecare dintre noi este foarte diferit în această privinţă. Oricum, este mai important să faci sport decât momentul din zi când faci sport.

Activitatea fizică şi mesele uşoare sunt benefice pentru un somn odihnitor

Activitatea fizică şi mesele uşoare sunt benefice pentru un somn odihnitor

Fii atentă cu ceea ce mănânci înainte de culcare! Pizza şi bere nu sunt o idee bună. Pentru un somn liniştit, masa de seară ar trebui să fie una uşoară, sănătoasă, precum un bol cu cereale sau o salată. Mesele grele îţi pot creşte riscul de arsuri, iar asta te va ţine trează toată noaptea.

Dar dacă dormi suficiente ore şi totuşi te trezeşti obosită dimineaţa? Ar trebui să vorbeşti cu medical tău pentru a identifica problema şi pentru a o rezolva.

Tags: , ,

Leave a Reply

Adresa de email nu va fi afisata. Required fields are marked *

Mai sănătoasă, mai frumoasă