HappyColon

PROFIL METABOLIC TIP 1 (tipul vegetarian)

Alimentele pe care le mâncăm sunt combustibilul folosit de “motorul” organismul nostru. Celulele noastre transformă acest combustibil în energie ce va fi folosită în procesele metabolice pentru a ne menţine în viaţă şi sănătoşi. Dar, ca orice motor, corpul nostru are nevoie de un tip anume de combustibil pentru a funcţiona optim, aşa cum un motor pe benzină funcţionează cu benzină, iar unul diesel cu motorină. Dacă foloseşti combustibilul greşit, motorul se va strica.

La fel şi corpul nostru este condiţionat genetic de un anumit tip de mâncare, cu un anumit raport al nutrienţilor astfel încât să funcţioneze la capacitate maximă pentru a-şi menţine sănătatea şi starea de bine. Altfel, dacă vom folosi constant tipul “greşit” de mâncare pentru corpul nostru, vom ajunge să avem o serie de problem de sănătate, iniţial minore, dar care se pot agrava în timp: oboseală cronică, durere de cap, indigestie, constipaţie, creştere în greutate, etc.

Un exemplu foarte bun este cel al eschimoşilor: alimentaţia lor este bazată aproape în excusivitate pe carne şi mari cantităţi de grăsime, în timp ce carbohidraţii sunt în cantitate foarte mică, aproape inexistenţi. Acest model de alimentaţie este foarte diferit de modele “ideale” expuse în manualele de nutriţie, dar eschimoşii au nevoie să mănânce în acest fel pentru a se menţine sănătoşi. Metabolismul lor este programat genetic pentru a folosi un asemenea tip de alimentaţie.

Profilul metabolic defineşte modul în care organismul fiecăruia dintre noi reacţionează la diverşi nutrienţi. Persoane cu profiluri metabolice diferite reacţionează diferit la acelaşi nutrient. Spre exemplu, o personă poate lua un supliment cu potasiu sau poate mânca o portocală (bogată în potasiu), iar acest lucru duce la alcalinizarea pH-ului corpului, cu un efect sedativ, în tip ce o altă persoană, cu un alt profil metabolic, poate consuma aceleaşi lucruri, iar rezultatul să fie unul de acidificare şi cu efect stimulant.

Profilul dvs metabolic este unul de tip 1

PROFIL METABOLIC TIP 1 (tipul vegetarian)

Profilul metabolic tip 1 are tendinţa de a metaboliza carbohidraţii prea încet şi astfel obţine mai greu substrat necesar în procesele biochimice, fiind deficitar în producerea energiei. Acest profil metabolic funcţionează optim cu o dietă bogată în carbohidraţi şi cu mai puţine protein şi grăsimi.

De obicei pofteşti la dulciuri precum bomboane, prăjituri sau îngheţată, dar de fapt corpul tău are nevoie de carbohidraţi sănătoşi, nu de zahăr.

Masa ta ar trebui să fie compusă în cea mai mare parte din carbohidraţi, iar raportul nutrienţilor să fie următorul:

  • 70% carbohidraţi
  • 20% proteine
  • 10% grăsimi

Cea mai bună sursă de carbohidraţi pentru tine este reprezentată de cerealele integrale (precum orz, orez basmati, pâine integral, etc) legume şi fructe. Nu trebuie să omiţi proteinele deoarece ele îţi sunt indispensabile, chiar dacă trebuie să le consume în cantitate limitată. Este recomandat să alegi alimentele proteice cu conţinut redus de purine, precum carnea albă de pui sau curcan, peştele alb (cod sau calcan), alimentele leguminoase (linte sau năut) şi lactatele degresate (brânză, iaurt sau lapte).

Alimente pe care ar trebui să le consumi cel mai des

Carne/ouă:

  • Piept de pui
  • Piept de curcan
  • Carne de porc slabă
  • Ouă

Peşte/fructe de mare –peşte slab:

  • Cod
  • Plătică
  • Calcan
  • Cambulă
  • Ton alb

Vegetale şi legume

  • Sfeclă
  • Broccoli
  • Varză de Bruxelles
  • Varză
  • Roşii
  • Castravete
  • Ardei iute
  • Vânătă
  • Ardei
  • Ridichii
  • Napi
  • Andive
  • Usturoi
  • Hrean
  • Praz
  • Salată verde
  • Ceapă
  • Cartof dulce
  • Dovlecel
  • Fasole
  • Linte
  • Năut
  • Păstârnac
  • Cartofi

Fructe

  • Mere
  • Caise
  • Fructe de pădure
  • Cireşe
  • Struguri
  • Grapefruit
  • Lămâie
  • Pepene
  • Portocale
  • Pere
  • Ananas
  • Prune
  • Mandarine

Lactate

  • Doar lactate degresate – brânză, brânză cottage, iaurt, lapte

Seminţe/nuci

  • Doar în cantitate mică

Cereale (integrale)

  • Orz
  • Ovăz
  • Amaranth
  • Hrişcă
  • Porumb
  • Mei
  • Quinoa
  • Orez basmati

Grăsimi

  • În cantitate minimă, uleiuri vegetale

Deserturi

  • Deserturi fără grăsimi sau cu conţinut redus de grăsimi

Băuturi

  • Apă
  • Suc de legume
  • Suc de fructe
  • Ceai (verde sau infuzie de plante)

 

 

 

 

 

 

40 Comments to "PROFIL METABOLIC TIP 1 (tipul vegetarian)"

  1. Elena Gorgon says:

    Multumesc

  2. FLORINA says:

    multumesc!

  3. Szabo Ildiko says:

    Da,asa este ati scris un mare adevar,va multumesc!

  4. Granpier Rodica says:

    Imi va fi de mare ajutor,va multumesc :)

  5. oana says:

    multumesc!

  6. bea says:

    multumesc foarte frumos

  7. corina says:

    va multumesc mult

  8. ana maria grigore says:

    Va multumesc Foarte mult intr-adevar eu mai bine ma simt dupa ce mananc o salata decat dupa o friptura pe gratar Am si Happy Colon dar il iau doar in weekend ca in timpul saptamanii mi-e cam frica

  9. Roxana says:

    Ma regasesc complet in aceasta descriere. Felicitari! :)

  10. Ionescu Anca says:

    Multumesc. Am gasit foarte multe raspunsuri. Credeam ca am o problema cand mai degraba imi doresc sa renunt la o masa ce contine carne si sa aleg un baton de ciocolata.

  11. Marga says:

    Interesant.Multumesc.

  12. ana says:

    multumesc

  13. stancu says:

    Mulţumesc, este ceea ce prefer! O zi bună!

  14. suciu carmen says:

    va multumesc foarte mult

  15. marianajerpelea says:

    Am sa tin cont de sfaturi; multumesc!

  16. cioran cristina says:

    as dori sa imi spuneti ce sa mananc sa ma ingras,am 29ani si 40kg,va rog sa ma ajutati,va multumesc

    • Happy Colon says:

      Chiar daca aveti 40 kg, nu este de dorit sa va ingrasati deoarece grasimea nu este buna pentru nici unul dintre noi. Cand ne ingrasam, depunem grasime si pe vasele de sange, ceea ce are ca rezultat o serie de boli cardiovascaulare printre care si infarctul miocardic. Astfel, nu este de dorit sa abordati o dieta hipercalorica.
      Va recomandam in schimb sa faceti mai multa miscare, chiar sa mergeti la sala de fitness, la care sa asociati o dieta echilibrata, cu alimente sanatoase. Corpul dvs va creste in greutate, dar kilogramele puse vor fi de masa musculara, nu de grasime.
      Chiar daca pare o contradictie, sportul face bine atat persoanelor slabe, cat si persoanelor supraponderale.

  17. timi says:

    Va multumesc !!!

  18. Stan Gherghina says:

    Multumesc frumos pentru raspunsul promt si adecvat si totodata foarte util.

  19. Mona Balan says:

    Va multumesc

  20. Paty says:

    Multumesc pentru raspuns:) doar ca nu.mi plac ouale,carnea de porc,pieptul de curcan si merele:D..ceea ce observ ca ar trebui sa consum mai des

    • Happy Colon says:

      Profilul dvs metabolic este unul de tip vegetarian. Intradevar, pentru acest profil metabolic, pofta de carne apare in mai mica masura, dar, pentru a avea o alimentatie cat mai echilibrata, este bine sa aveti in dieta si proteine de origine animala. Dintre acestea, sunt preferate sursele cu nivele scazute de purine, “carnea alba”, dar nu trebuie sa folositi strict toate alimentele din lista de mai sus. Puteti sa va procurati proteinele de origine animala din peste, aceste proteine fiind de foarte buna calitate si raspunzand nevoilor organismului nostru. Fiecare dintre noi trebuie sa-si personalizeze dieta in functie de ceea ce ii place si ii “pica” bine.
      In ceea ce priveste fructele, aveti la dispozitie o gama larga de fructe, tipul vegetarian putand sa consume aproape orice fruct sau leguma.

  21. Iulia says:

    Da, adevarat. Multumesc pentru sfaturi!!!!1

  22. Margareta says:

    Multumesc frumos!

  23. irina says:

    Multumesc !

  24. NEDELCU CORINA ELENA says:

    Multumesc ptr sfaturi

  25. simona says:

    Este exact ce simteam ca trebuie sa mananc! Instinctual, cred! Multumesc!

  26. IANCU LAURA says:

    Multumesc frumos, intr-adevar ma regasesc in ce mi-ati recomandat aici, se potriveste manusa profilul !!

  27. preda marinela says:

    multumesc!aveti dreptate

  28. petrica says:

    Multumesc,si eu ma regasesc in profilul metabolic tip 1,si chiar am 14 zile de cand nu mai mananc carne

  29. mariana says:

    multumesc mult

  30. elena says:

    ultumesc mult.Imi vor fi de ajutor aceste informatii.

  31. Gabriela says:

    Multumesc. Voi incerca sa tin cont de sfaturile dvs.

  32. roxana says:

    Va multumesc mult!

  33. Tania Vladescu says:

    Multumesc. cred ca aveti dreptate si incerc sa tin cont de sfaturile D-stra

  34. Pavaloiu Catherine says:

    Multumesc!

  35. Dimitriu Gabriela says:

    VA MULTUMESC DIN SUFLET !!!

  36. stan carmen says:

    multumesc

  37. cristina says:

    Iata de ce nu mi-e pofta mai niciodata sa mananc carne, iar familia nu ma intelege , imi spune ca sunt doar mofturi…

    Va multumesc!

Leave a Reply

Adresa de email nu va fi afisata. Required fields are marked *

Mai sănătoasă, mai frumoasă