HappyColon

9 trucuri pentru a-ţi menţine silueta în vacanţă

Vara asta eşti în formă

Vara asta eşti în formă

Ce se întâmplă cu silueta şi dieta ta când eşti în vacanţă? De obicei în vacanţă “uităm” cu totul de dieta noastră şi ajungem să facem excese culinare pe care nu le facem în mod normal. Ne lăsăm duse de val şi ne spunem că oricum avem prea puţin control asupra meselor noastre şi totul depinde de meniul restaurantului.

De obicei mesele la restaurant sunt un dezastru pentru silueta noastră pentru că:

  • Restaurantele servesc cel mai frecvent porţii mari, iar noi suntem tentate să mâncăm mai mult când avem mai multă mâncare în faţa noastră.
  • Mâncărurile de la restaurant sunt de obicei foarte gustoase, dar asta cu un cost mare: sunt hipercalorice, cu multe grăsimi şi sare şi mai sărace în fibre
  • La restaurant nu ai idee câte calorii şi câte grăsimi se regăsesc în porţia ta.

Dar este posibil să te bucuri de vacanţa ta, fără să te întorci acasă cu extra kilograme? Cu siguranţă! Găşti mai jos câteva trucuri pentru aţi menţine silueta în vacanţă.

  1. Mâncare la pachet pentru o masă pe zi. Pentru a salva calorii în vacanţă, pune-ţi în bagaje mâncarea la pachet pentru un mic dejun sănătos: cereale integrale fără zahăr, batoane de cereale fără zahăr. Poţi căuta un magazin în apropierea hotelului de unde te poţi aproviziona cu fructe pentru gustările din timpul zilei.
  2. Consumă băuturi cu 0 calorii

    Consumă băuturi cu 0 calorii

    Consumă băuturi cu 0 calorii. Nu avem nevoie de sutele de calorii din băuturi care vin peste caloriile pe care oricum le luăm din mâncare. Din fericire, la restaurant găsim multe băuturi fără calorii: limonada neîndulcită, ceaiuri sau cafea neîndulcite, apă plată sau carbogazoasă, cola dietetică.  Din păcate, în vacanţă avem tendinţa de a consuma mai multe băuturi alcoolice decât facem în mod normal, iar acest lucru ne strică silueta. Băuturile alcoolice aduc multe calorii, de la 150 calorii, cât are o bere mică, până la 500-600 calorii, cât au unele cocktail-uri cu fişcă. Aceste calorii nu ţin de foame, dar se depun.

  3. Micşorează-ţi porţia. Nu trebuie să te înfometezi în vacanţă, dar poţi să comanzi porţia pentru copii. De asemeni, poţi împărţi aperitivul cu cineva, pentru a te asigura că nu consumi prea multe calorii.
  4. Cere-i chelnerului 4 lucruri referitoare la masa ta.
    • Varianta de carne la grătar în locul celei gătite în ulei
    • Sosul să fie lângă mâncare, nu peste mâncare. Astfel vei putea servi o cantitate mai mică, sosurile fi
      Alege fructele şi legumele

      Alege fructele şi legumele

      ind în general bogate în grăsimi.

    • O salată proaspătă pe post de garnitură în locul cartofilor prăjiţi
    • Varianta de pâine integrală în locul pâinii albe. Unele restaurante au în meniu chiar mai multe opţiuni pentru cerealele integrale: chifle din grâu integral sau secară, paste din grâu integral, orez integral.
  5. Comandă-ţi fructe şi legume ori de câte ori ai posibilitatea. Caută mâncărurile bogate în fibre, vitamine şi minerale. Garnitura ta poate fi o porţie de legume la grătar sau o salată.
  6. Fii atentă la sosuri. Foarte multe sosuri sunt hipercalorice, bogate în grăsimi, în special sosurile cu smântână sau cu maioneză. Optează pentru variantele care au mai puţin de 25 de calorii pe porţie, precum sosurile picante de roşii şi ardei, muştarul, sosul BBQ, vinegret.
  7. Pescuieşte în restaurant. Fă-ţi un obiectiv din a mânca peşte sau fructe de mare ori de câte ori ieşi la restaurant. Este o bună modalitate de a-ţi asigura aportul de omega 3. Însă trebuie să eviţi variantele prăjite sau gătite în unt şi să alegi varianta la grătar. Cere ca sosul să fie servit alături şi nu peste peşte.
  8. Fereşte-te de "ronţănele"

    Fereşte-te de “ronţănele”

    Feriţi-vă de “ronţănelele” de pe masă. Dacă eşti înfometată, aceste ronţănele (covrigei, biscuiţi, chipsuri sau alune) vor fi foarte apetisante şi vei fi foarte tentată să le consumi. Nici nu-ţi dai seama când le-ai terminat şi ai acumulat deja sute de calorii înainte să fi început masa. Roagă chelnerul să le ia de pe masă şi comandă-ţi o băutură fără calorii în aşteptarea mâncării.

  9. Împarte desertul cu cineva

    Împarte desertul cu cineva

    Împarte desertul. Vacanţa înseamnă să te simţi bine, iar să te simţi bine înseamnă să comanzi desertul când ai poftă. Dacă te-ai săturat din felul principal, e mai bine să iei desertul la pachet şi să-l mănânci mai târziu când ţi se face foame. Poţi de asemenea să împarţi desertul cu altcineva: te bucuri de dulce cu calorii la jumătate.

Tags: , ,

Leave a Reply

Adresa de email nu va fi afisata. Required fields are marked *

Mai sănătoasă, mai frumoasă